Světla nad bunkry

27.05.2020

Tuto akci moc lidí nezná, tak jsem se rozhodl o ni krátce napsat. Dne 23. září 1938 byla vyhlášena "všeobecná mobilizace" a tento den si připomínáme, nejen nasvícením bunkrů, stačí si rozdělat oheň (aby nedošlo k požáru), nasvítit baterkou a vzdát tak čest našim předkům, kteří chtějí bránit naši zem. Nasvítit můžete bunkr, ani nemusí být váš, na stránkách akce se můžete podívat, jestli je ještě bunkr neobsazený pro svícení a můžete vyrazit.

Dne 29. září 1938 přišla "Mnichovská dohoda (zrada)", kde o nás bez nás, bylo rozhodnuto ...

Letošní 5. ročník akce proběhne v sobotu 26. 9. 2020 od 20:30.

Poprvé jsem se akce účastnil v roce 2017 a to ještě na Smečenském bunkru s Honzou Krinkem, fotky zde:

V roce 2018 jsem mohl už na "svém" vyhlídnutém bunkru, udělat vlastní nasvícení a bylo to úžasné, fotky níže. Roku 2019 to nevyšlo, marodil jsem s ledvinovou kolikou a měl vycházky pouze do 19 hodin. Snad mi to nic nepřekazí letos a poprvé oficiálně na svém bunkru, budu moc s kamarády nasvítit a zavzpomínat na statečnost našich předků, kteří chtěli naši zem za každou cenu bránit.

Ohledně věčné otázky, jestli jsme se měli bránit, která tu stále je. Osobně jsem si dlouho myslel, že jsme se bránit mohli. Ale časem, kdy jsem četl několik článků, nejen dobových a viděl pár dokumentů z této doby, případně s pamětníky mobilizace, jsem názor změnil. Stejně jako někteří pamětníci, kteří v roce 1938 považovali prezidenta E.Beneše za zrádce národa, tak po letech a zjištěných okolností, uznali, že by obrana byla marná a mnoho lidí by přišlo o život.

Hlavně by nám nikdo nepřišel na pomoc, údajným spojencům, byla naše malá zemička u prd.... a šlo jim pouze o jejich zájmy, klidně nás prodají kdykoliv znovu. Na našem území byla velmi bohatá směs různých národů, hlavně z okolních zemí, které si nárokují části naší země a to by znamenalo záškodnické akce uvnitř naší země a to by nám hradba nedokončené linie nepomohla. V té době Polsko ještě netušilo co nastane a nejspíše by umožnila nacistické armádě přejít své území a zaútočit na nás z druhé strany, kde linie bunkrů vůbec nebyla ...

Určitě existuje mnoho opačných názorů, nikomu můj názor nevnucuji, je to pouze můj osobní názor ;)

© 2019-2020 Petr Bárta. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky